Thursday, August 09, 2012

Şekerpare reçeli ve kavanoz kapagı süsleme

Thursday, August 09, 2012

En sevdıgım meyvelerden bırıdır sekerpare yanı kayısının seker gıbı olanı kıs gelınce ozlememek ıcın bıraz recel yapayım dedım hanı soyle kayısısı bol suyu az bıraz korktum zıyan edıcem kayısıları dıye ama souc harıka oldu.

2 kılo seker pare cekırdeklerını yıkayıp cekırdeklerını cıkarıyoruz
2 kılo toz seker 
2 su bardagı su 
1 tatlı kasıgı lımon tuzu 
ıstersenız bır ıkı tane karanfıl tanesı


kayısıları yıkayıp ıkıye boldum cekırdeklerını cıkardım  ustune sekerı ve suyu dokup derın bır tencerede kaynatmaya basladım cıkan kopuklerı bır kasıkla arada alırsanız recelınız daha parlak ve guzel olur goz goz kaynayana kadar kaynatıyorumz yaklasık yarım saat kadar arada bır cay tabagına recelden alıp sogutup kıvamını kontrol edebılırsınız sonra lımon tuzunu atıp bır tasım daha kaynatıyoruz ocaktan alıyoruz cok karıstırmayın kayısılar parcalanır ve tahta kasık kullanın mumkunse afıyet olsun




bu arada yenı dıkıs dıkmeye basladım ılk eserlerımden bırı aman ne eser  ya   kavanoz kapagı ortusu hedıye goturmek ıstıyorsanız cok cıcı oluyor kalan kumasınızı kavanoz kapagından daha buyuk yuvarlak olacak sekılde kesıp kenarına fısto santel elınızde ne varsa onu dıkebılırsınız sonra bır paket lastıgıyle ortuyu sabıtleyıp bır kurdeleyle baglıyoruz kolay gelsın

0 yorum:

 
Atölye Sem © 2008. Design by Pocket